Logisz B.V.

Een Logisz praktijkvoorbeeld

 

08

06

2016

Een Logisz praktijkvoorbeeld

 

In de vorige blog werd het belang van een antwoord op de vraag “wat wil mijn doelgroep?” uitgelegd. Logisz dat dat om uitleg vraagt, dus geeft onze online expert aan de hand van een praktijkvoorbeeld meer uitleg!


Hoe werkt dit in de praktijk?

Wanneer we een profielschets hebben van de doelgroep kunnen we online functionaliteiten in kaart brengen om zo elk type bezoeker binnen de doelgroep te bereiken. Wat heeft een bezoeker nodig om een beslissing te nemen en tot actie over te kunnen gaan?

 

Een competitieve bezoeker neemt snel beslissingen en hecht waarde aan feiten en specifieke content. Deze vaak ongeduldige bezoeker wil zo snel mogelijk op de bestemmingspagina landen.


Spontane bezoekers nemen snel beslissingen gebaseerd op gevoel. Visuele aspecten zijn daarom belangrijk. Wanneer afbeeldingen voor de juiste emotie zorgen, zal de spontane bezoeker snel tot actie overgaan.


Een methodische bezoeker neemt ruim de tijd en zoekt naar feitelijke informatie voordat er tot actie wordt overgegaan. Deze bezoeker is punctueel en wil alles tot in detail weten. Staat de informatie nergens vermeld dan wordt een website zonder actie verlaten.

 

De Humanistische bezoeker neemt ruim de tijd, maar laat zich leiden door emoties en is gevoelig voor meningen van anderen. Welke bedrijven zijn al klant? Hoeveel mensen gebruiken dit product al? Zijn er betrouwbare en actuele reviews? Belangrijke vragen voor een humanistische bezoeker.


Daar wordt over nagedacht

Klik op de onderstaande screenshot van een productenpagina van Coolblue. Hier is over ieder element op de pagina nagedacht. Alles wat nodig is om bezoekers te verleiden tot actie wordt op deze pagina ingezet.

 

Rode elementen voor competitieve bezoekers
Gele elementen voor spontane bezoekers
Blauwe elementen voor methodische bezoekers
Groene elementen voor humanistische bezoekers


Logisz denkt mee!

Wilt u naar aanleiding van onze blogs meer weten over de optimale inzet van uw website of webshop? Onze marketing- en communicatie experts denken graag met u mee en geven praktische tips. Logisz dat wij op allerlei manieren bereikbaar zijn, voor elk type bezoeker ;-) Dus mail, bel of kom eens langs voor een kop koffie!


Blog Alle Coolblue Klein

 

 

 

Alle Diks • 08 juni 2016

Uw naam

E-mail

Bericht

 

Controle

 

 

Velden met een zijn verplicht!

Logisz anders

Om de website van Logisz goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent. Ga verder

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.