|
Logo en huisstijlontwikkeling
Stichting Inloophuis Oude IJssel
Stichting Inloophuis Oude IJssel biedt een thuis voor mensen met kanker en hun naasten. Het is een huis waar mensen naartoe kunnen om kracht te vinden om door te gaan, om emoties te verwerken, om te rouwen en om allerlei informatie te krijgen over aspecten rondom kanker. Logisz realiseerde de logo en huisstijlontwikkeling en de website.
LOGO ONTWIKKELING
Logisz is nauw betrokken bij het huis. We hebben hard gewerkt om het ‘huis’ een ‘stijl’ te geven. Dat begint bij het logo: een abstracte vorm van een deur (een huis) én lopende mensen. De linker silhouette is een schaduw van de rechter silhouette. Óf juist een dierbare. Ze geven elkaar een omslaande arm voor troost, hulp, warmte en geborgenheid. Of je nu alleen komt of met familie, vrienden of lotgenoten; iedereen is welkom.
KLEUREN
De bijzondere kleurencombinatie in het logo geeft warmte, saamhorigheid, evenwicht en kracht. Om tot deze combinatie te komen, deed Logisz een uitgebreide kleurstudie. Geel staat voor optimisme, creativiteit en hulp om te overwinnen. Rood voor het geven van kracht, liefde en geborgenheid. De lichte kleur oranje geeft de primaire kleuren evenwicht. Voor de aanvullende kleuren, die doorgevoerd worden in de communicatiemiddelen en de website, kozen we voor groen/blauw en koel grijs. Rustgevende en verfrissende kleuren.
COMMUNICATIE-UITINGEN
Logisz heeft diverse communicatie-uitingen ontwikkeld. Zoals de e-mailhandtekening, briefpapier en word-sjablonen, flyers, posters, visitekaarten, enveloppen en een brochure.
|
|