Logisz B.V.

Meer online leads voor maatwerkverpakkingen

Pellikaan Verpakkingen

Maatwerkproducten online aan de man brengen; makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe kom je in contact met potentiele klanten? En waarom hebben zij jouw maatwerkoplossing nodig? Het wordt nog lastiger als jouw maatwerkproduct ook standaardoplossingen kent. Een uitdaging waar ook Pellikaan Verpakkingen mee te maken heeft. De drempel om een aanvraag te doen voor maatwerkverpakkingen ligt hoger dan bij doorsnee verpakkingsmaterialen. Aan LOGISZ om deze drempel te verlagen met als doel meer online aanvragen voor maatwerkdozen.

 

Quick win marketing 

Vanuit onze expertisegebieden content en marketing hebben we Pellikaans uitdaging zorgvuldig geanalyseerd. Hoe kan de website van Pellikaan Verpakkingen bijdragen aan het genereren van meer kwalitatieve leads voor maatwerkverpakkingen? De eerste quick win: klanten niet direct maatwerk dozen laten bestellen – over een hoge drempel gesproken, maar via een laagdrempelig en vrijblijvend formulier een offerte laten aanvragen. Op deze manier kan Pellikaan al eerder in het aankooptraject in contact komen met de klant en op basis van specifieke wensen de beste (maatwerk)oplossing bieden. 

 

Met SEO kwalitatieve leads genereren  

Van quick win naar langetermijnstrategie: met behulp van de juiste SEO-technieken hebben we namelijk de zichtbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en content van de website van Pellikaan Verpakkingen verbeterd. Allereerst hebben we via een zoekwoordanalyse het zoekgedrag in kaart gebracht en de juiste zoekwoorden bepaald. Deze zoekwoorden hebben we gehanteerd in de teksten van drie nieuwe landingspagina’s:

 

  • Wijndoos bedrukken
  • Doos bedrukken
  • Doos op maat 

 

Tot slot hebben we de navigatie vereenvoudigd en de drie landingspagina’s bereikbaar gemaakt via de homepagina. 

 

Oplossingsgerichte landingspagina’s

Veel mensen zijn online vooral op zoek naar informatie en oplossingen. Dit geldt ook voor de (potentiele) doelgroep van Pellikaan. Daarom hebben we op de drie landingspagina’s van Pellikaan relevante informatie gecreëerd. Geen pagina’s met een opsomming van de productspecificaties, maar zorgvuldig ingerichte pagina’s die prospects ervan overtuigen om voor maatwerk te kiezen. Dit vanuit de gedachte dat maatwerk veel voordelen biedt, waardoor je als consument onder meer bespaart op opvulmateriaal en inpak- en transportkosten. Kijk maar eens op pellikaan.nl/doos-op-maat

 

Snelle beslissers

Uiteraard houden we op de landingspagina’s ook rekening met klanten die niet meer overtuigd hoeven te worden: de snelle beslissers. Naast relevante, overtuigende content bevatten de drie landingspagina’s dan ook:

 

  • Opsommingsgewijs de voordelen van een maatwerkverpakking
  • Een voorbeeldproduct met de vanaf-prijs en de levertijd
  • Een opvallende offertebutton 

 

Adverteren 

Het hele jaar door adverteren we voor Pellikaan verpakkingen via Google Ads. Omdat we voor Pellikaan laat in het seizoen kunnen pieken – de vraag rondom wijndozen en kerstpakketverpakkingen neemt immers rond kerst flink toe - hebben we in december nog wat kracht bijgezet via Facebook Ads. Gedurende de campagne is er bijna een verdriedubbeling (!) geweest in het aantal paginaweergaven van pellikaan.nl/wijndoos-laten-bedrukken

Meer online leads voor maatwerkverpakkingen
  • Meer online leads voor maatwerkverpakkingen 1
  • Meer online leads voor maatwerkverpakkingen 2

Vragen over dit project?

 

 

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.