Logisz B.V.

Campagne Rabobank Graafschap-Midden

Rabobank Graafschap-Midden

'Bankieren van hart tot hart'

Rabobank Graafschap-Midden is een coöperatieve bank: van, voor en door mensen. Om te komen tot een passende en onderscheidende positionering in de regio, heeft Logisz voor de Rabobank een communicatie- concept ontwikkeld met als slogan: 'bankieren van hart tot hart'.
 

Uitleg concept  en realisatie

De Rabobank zit als coöperatieve bank in het hart van de samenleving. Zij bankiert vanuit deze coöperatieve gedachte, met hart voor de zaak van de klant en de maatschappij. De klant heeft op zijn of haar beurt hart voor zijn of haar persoonlijke zaak, ambities en doelen. Het communicatieconcept ‘bankieren van hart tot hart’ is een vertaling van deze identiteit van de Rabobank en de samenwerking met haar klant.
 

"Van hart tot hart" is letterlijk en figuurlijk verwerkt in zowel fotografie, tekst als in video. Om de centrale positie van de bank in de samenleving en de persoonlijke betrokkenheid bij haar klanten krachtig neer te zetten, is ervoor gekozen om in de campagne - de samenwerking tussen de Rabobank en haar - bestaande klanten centraal te stellen.  Zowel in woord als beeld.
 

Het hart is in de vorm van een lichtbundel verwerkt in het beeld. Tekstueel  komt  het hart tot uiting in de titel van de tekst die altijd begint met: "Het klopt." Gevolgd door de zaak of persoon in kwestie en de geboden diensten van de Rabobank. "Het klopt." staat voor het kloppende hart; de passie, de bezieling van de klant. Maar ook voor de oplossing, de dienstverlening en samenwerking van en met de bank. Die klopt.

 

cross-mediale campagne

De campagne 'Bankieren van hart tot hart' is cross-mediaal en breed opgezet. Verschillende media zorgen voor een zo groot mogelijke beleving op straat, in magazines en kranten, in de bioscoop, in de sociale media, op de website, in de bankwinkels en in de mailbox. Rabobank Graafschap-Midden is overal. Uiteraard staan alle communicatiemiddelen met elkaar in verbinding en vullen ze elkaar aan:

 


De Rabobank Graafschap-Midden is vanaf juli 2013 gestopt met de campagne ‘Bankieren van hart tot hart’.

Campagne Rabobank Graafschap-Midden
  • project_rabobank_case3
  • project_rabobank_case1
  • project_rabobank_case2
  • project_rabobank_case4
  • project rabobank adv

Wie werkten er aan mee?

 

  • Pieter-Jan Helmink

 

Wat hebben we gedaan?

 

Strategie, Communicatie, Conceptontwikkeling, Media

Vragen over dit project?

 

 

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.