KNVB
Scholder an Scholder is een project van de KNVB met als doel: een duurzaam, vitaal en aantrekkelijk sportlandschap in de Achterhoek. Door sportverenigingen te verbinden, kennis uit te wisselen en elkaar te inspireren. Een samenwerkingsverband met de Provincie Gelderland, de 8 gemeenten van de Regio Achterhoek, De Graafschap en de KNVB.
Positionering
De basis voor alle mediamiddelen wordt gelegd bij de positionering. Logisz ontwikkelde een positionering door de kernwaarden en doelstellingen te analyseren. Dit leverde een positioneringsdocument op, het merkmanifest, met een visualisatie van het concept ‘Scholder an Scholder’. In dit stadium ontwikkelden we ook de pay-off: Verenigen voor de toekomst.
Logo/beeldmerk
Het logo/beeldmerk vormt de basis voor alle andere uitingen. Logisz ontwikkelde een uniek en passend beeldmerk, met de kleuren en het logo van de KNVB erin verwerkt. Dit beeldmerk vormt tevens de basis van de huisstijl.
WEBDESIGN
De wens van de KNVB was een webdesign die qua structuur en vormgeving past bij de website van de KNVB. Bovendien was de opgave om via de website de gedachte uit te stralen achter Scholder an Scholder: ‘samen verenigen voor een duurzaam, vitaal en aantrekkelijk sportlandschap’. Een uitdaging voor Logisz om dit mede via het design te realiseren. Ook zorgden wij ervoor dat de thema’s waaraan Scholder an Scholder vasthoudt door de gehele website worden uitgedragen.