Logisz B.V.

Nieuwe naam en nieuw gezicht Woonstichting Vryleve

Woonstichting Vryleve

Door de veranderende maatschappij en de daarbij horende nieuwe woonwensen ontstond er bij Woningbouwvereniging De Goede Woning meer en meer behoefte om de maatschappelijke rol van de woningbouwvereniging, de organisatiestructuur en haar positionering en imago tegen het licht te houden. De organisatie vroeg Logisz hen daarbij te begeleiden, door het organiseren van een imago-onderzoek en het realiseren van een rapport dat als uitgangspunt dient voor haar positionering en voor al haar toekomstige communicatie-inspanningen.


Strategische sessie en imago-onderzoek


Om een goed advies te kunnen geven omtrent een eventuele herpositionering van de organisatie is het belangrijk te weten welk beeld de diverse doelgroepen hebben van de woningbouwvereniging en wat de doelstellingen zijn van de organisatie zelf. Logisz heeft daarom zowel een strategische inventarisatie als een imago-onderzoek ingezet. Op basis van de resultaten is een communicatie-adviesrapport geschreven, waarin op een heldere wijze de corporate positionering, de doelgroepen, de boodschap en de aanbevelingen zijn vastgelegd.


Nieuwe naam en huisstijl
 

Wij adviseerden De Goede Woning te kiezen op basis van de actuele, geformuleerde kernwaarden en het toekomstig beleid van de woningcorporatie, maar ook van de overheid te kiezen voor een nieuwe naam, beeldmerk en huisstijlkleuren. De geadviseerde positionering is vervolgens op creatieve wijze vertaald in een nieuw en herkenbaar concept voor de woningbouwvereniging, welke we tot op het laatste moment voor een ieder verborgen hebben weten te houden.


Vanaf begin 2008 heet woningbouwvereniging De Goede Woning Woonstichting Vryleve. Deze naamswijziging ging gepaard met de introductie van een nieuwe huisstijl. Naast de ontwikkeling van het logo, heeft Logisz het gehele traject verzorgd van de vernieuwing van alle huisstijlmiddelen inclusief presentaties, corporate fotografie, de realisatie van advertentie- en brochuremateriaal, website, pandbelettering en het huis-aan-huis magazine Welkom Thuis!
Woonstichting Vryleve heeft haar naamswijziging tevens gevierd met bijzondere activiteiten voor de inwoners van Rijnwaarden georganiseerd door Logisz, waaronder een speciale Vryleve kunstijsbaan.

Nieuwe naam en nieuw gezicht Woonstichting Vryleve
  • fotografie2
  • fotografie1
  • logo_redesign
  • fotografie3

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.