Logisz B.V.

Blog

 

Wat houdt ons bezig? Interessante updates uit ons werkveld en vraagstukken waar wij graag uw mening over lezen. Een interactieve pagina. Durf te reageren!

14

05

2012

Waarom heten wij zoals wij heten?

 

Het is niet niks, een nieuwe naam uitzoeken. Het is alsof je van de één op andere dag Angela heet in plaats van Femke. Ik zou me ontheemd voelen. Ik zou niet eens luisteren als iemand mij aanspreekt met Angela. "Sorry dat ik u niet heb kunnen helpen, ik wist niet dat u mij aansprak". Een scenario dat Logisch Premedia zich niet kan veroorloven.

 

Maar er moet een nieuwe naam komen

Gelukkig heb ik mijn eigen naam niet zelf hoeven uitzoeken. Mijn ouders hebben dit voor mij gedaan. Logisch Premedia stond wel voor de vraag: welke naam moet er komen? Een elementaire vraag. Immers is de naam Logisch Premedia diep geworteld in de regio, na 13 jaar. Het is een naam waar jaren aan is gebouwd. Dat offer je niet zomaar op. Want je weet dat een nieuwe naam tijd nodig heeft om opgenomen te worden. Evenwel moet Logisch Premedia vernieuwen. Logisch Premedia is uitgebreid naar Duitsland en heeft, logischerwijs, behoefte aan iets anders.

 

Een behouden of een verrassende keuze?

Ik zeg allebei. Onze nieuwe naam Logisz klinkt vertrouwd in de oren. Het voelt eigen. Het is authentiek. En toch doet het anders aan. Het afscheid van het 'medeklinkercluster' sch vind ik gedurfd. En met de keuze voor het letterpaar sz vallen we op. Dat is toch wat we willen?! Het is spannend en typografisch erg merkwaardig. En uiteraard ook handig voor een exclusief internetadres. Niet geheel onbelangrijk.

 

We zullen nog wel even moeten wennen deze week bij het aannemen van de telefoon. Of toch niet? Wat ik al zei: het voelt als eigen. Het Pre-tijdperk is voorbij. Een logische maar toch een andere naam.
Het bevestigt alleen nog maar meer onze manier van werken: Logisch anders.

 

Logisch denken, anders kijken...

 

 

Femke Konijnenbelt • 14 mei 2012 • 0 reacties • Reageer

07

05

2012

Facebook grootste sociale netwerk in Nederland

 

Dat Facebook het grootste social media netwerk van de wereld is met meer dan 900 miljoen actieve gebruikers (and counting) is inmiddels duidelijk. Uit recentelijk onderzoek door Newcom Research & Consultancy blijkt Facebook met 7,3 gebruikers óók het grootste netwerk in Nederland te zijn. Dit grootste social media onderzoek werd in mei 2012 gepubliceerd op de website.

 

In 2011 waren  Facebook en Hyves nog aan elkaar gewaagd, met 4,9 tegenover 4,8 miljoen gebruikers.  In kort tijdsbestek is Facebook met 45 procent gestegen en is Hyves met maar liefst 38 procent gedaald. Bovendien loggen per dag 4,3 miljoen Nederlands  zich in op Facebook en dat zijn er maar 0,9 miljoen op Hyves. De netwerken LinkedIn, YouTube en Twitter zijn alle drie gestegen ten opzichte van 2011.

 

statistieken

 

Toekomst

Wij verwachten dat het gebruik van Twitter, LinkedIn en Youtube stabiel blijft het komende jaar. Facebook en Hyves zullen het komende jaar nog verder uit elkaar groeien. Het aantal gebruikers van Hyves gaat volgens ons steeds verder afnemen en Facebook zal zich door de miljard gebruikers verder wereldwijd gaan verspreiden.
Heeft u een andere voorspelling? Laat het ons weten!

 

Bron: http://www.newcom.nl/socialmedia

 

Tags: Techniek, facebook, nielskonings, socialmedia

 

Niels Konings • 07 mei 2012 • 0 reacties • Reageer

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.