Logisz B.V.

Blog

 

Wat houdt ons bezig? Interessante updates uit ons werkveld en vraagstukken waar wij graag uw mening over lezen. Een interactieve pagina. Durf te reageren!

16

09

2015

Instagram Marketing voor uw organisatie?

 

Instagram is momenteel gigantisch populair. Instagram heeft ongeveer 1,4 miljoen Nederlandse gebruikers in 2015. Ook organisaties maken gulzig gebruik van de diensten van Instagram. Organisaties bieden een kijkje achter de schermen door foto’s te plaatsen op hun timeline en hangen daar verschillende acties voor hun volgers aan vast. Voorheen bood Instagram geen advertentiemogelijkheden aan in Nederland, maar vanaf 30 september is het mogelijk om dit sociale netwerk ook commercieel in te zetten. Het wordt dus steeds interessanter voor organisaties!

 

Er zijn bepaalde organisaties waarbij de inzet van Instagram simpelweg niet past. Bijvoorbeeld bij organisaties die qua beeld niks te laten zien hebben. Heeft u als organisatie veel te laten zien? Dan raden wij u aan om hier gebruik van te maken.

 

Grote betrokkenheid

Door het gebruik van Instagram genereert u mogelijk meer betrokkenheid met uw volgers dan met Facebook en Twitter. Door middel van Instagram genereert u 58 keer meer betrokkenheid per volger dan met Facebook. En 120 keer meer betrokkenheid dan met Twitter. Mensen onthouden namelijk 80% van wat ze zien. Terwijl mensen maar 10% onthouden van dingen die ze horen en 20% van wat ze hebben gelezen. Andere social media zoals Facebook en Twitter hebben ook meer betrokkenheid door het plaatsen van foto’s.

 

Door de grote betrokkenheid krijgen uw volgers een voorkeur voor uw organisatie. Uw organisatie krijgt daarnaast een groter bereik, wat leidt tot meer bekendheid. Hoe meer likes en reacties u krijgt, hoe beter.


Adverteren op Instagram

Vanaf 30 september is het in Nederland mogelijk om Instagram ook commercieel in te zetten. Men kan advertenties op Instagram plaatsen die ook op tijdlijnen van niet-volgers verschijnen. Er zijn 4 verschillende soorten advertenties mogelijk, namelijk foto advertenties (als iedere andere post op Instagram), carrousel advertenties (swipen door meerdere foto’s), video-advertenties (max. 30 seconden, i.p.v. de reguliere 15 seconden) en link advertenties(foto met call-to-action button).

 

Voordelen

  • Veel Nederlandse gebruikers
  • Groot bereik
  • Hoge betrokkenheid met volgers
  • Creëren van merkvoorkeur bij volgers
  • Betere vindbaarheid op Google
  • Kan samen met Facebook worden gebruikt
  • Binnenkort ook mogelijkheid om op te adverteren


Nadelen

  • Past niet bij alle organisaties
  • Je Instagramaccount moet goed worden bijgehouden
  • Instagram is alleen via de mobiel te gebruiken


Vraagt u zich af of Instagram binnen uw organisatie kan worden ingezet? Of heeft u vragen over het gebruik van Instagram? Neem dan gerust contact met ons op.

 

Tags: InstagramMarketing

 

Nathalie Vleemingh • 16 september 2015 • 0 reacties • Reageer

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.