Logisz B.V.

Blog

 

Wat houdt ons bezig? Interessante updates uit ons werkveld en vraagstukken waar wij graag uw mening over lezen. Een interactieve pagina. Durf te reageren!

08

06

2016

Een Logisz praktijkvoorbeeld

 

In de vorige blog werd het belang van een antwoord op de vraag “wat wil mijn doelgroep?” uitgelegd. Logisz dat dat om uitleg vraagt, dus geeft onze online expert aan de hand van een praktijkvoorbeeld meer uitleg!


Hoe werkt dit in de praktijk?

Wanneer we een profielschets hebben van de doelgroep kunnen we online functionaliteiten in kaart brengen om zo elk type bezoeker binnen de doelgroep te bereiken. Wat heeft een bezoeker nodig om een beslissing te nemen en tot actie over te kunnen gaan?

 

Een competitieve bezoeker neemt snel beslissingen en hecht waarde aan feiten en specifieke content. Deze vaak ongeduldige bezoeker wil zo snel mogelijk op de bestemmingspagina landen.


Spontane bezoekers nemen snel beslissingen gebaseerd op gevoel. Visuele aspecten zijn daarom belangrijk. Wanneer afbeeldingen voor de juiste emotie zorgen, zal de spontane bezoeker snel tot actie overgaan.


Een methodische bezoeker neemt ruim de tijd en zoekt naar feitelijke informatie voordat er tot actie wordt overgegaan. Deze bezoeker is punctueel en wil alles tot in detail weten. Staat de informatie nergens vermeld dan wordt een website zonder actie verlaten.

 

De Humanistische bezoeker neemt ruim de tijd, maar laat zich leiden door emoties en is gevoelig voor meningen van anderen. Welke bedrijven zijn al klant? Hoeveel mensen gebruiken dit product al? Zijn er betrouwbare en actuele reviews? Belangrijke vragen voor een humanistische bezoeker.


Daar wordt over nagedacht

Klik op de onderstaande screenshot van een productenpagina van Coolblue. Hier is over ieder element op de pagina nagedacht. Alles wat nodig is om bezoekers te verleiden tot actie wordt op deze pagina ingezet.

 

Rode elementen voor competitieve bezoekers
Gele elementen voor spontane bezoekers
Blauwe elementen voor methodische bezoekers
Groene elementen voor humanistische bezoekers


Logisz denkt mee!

Wilt u naar aanleiding van onze blogs meer weten over de optimale inzet van uw website of webshop? Onze marketing- en communicatie experts denken graag met u mee en geven praktische tips. Logisz dat wij op allerlei manieren bereikbaar zijn, voor elk type bezoeker ;-) Dus mail, bel of kom eens langs voor een kop koffie!


Blog Alle Coolblue Klein

 

 

 

Alle Diks • 08 juni 2016 • 0 reacties • Reageer

06

06

2016

Hoe bereik ik online mijn doelgroep?

 

Een website of webshop maak je niet voor jezelf, je maakt hem voor je doelgroep. Bij het ontwikkelen van een nieuwe website of webshop stellen veel organisaties zichzelf de vraag “Wat willen wij?”. Eerlijk gezegd is dit niet zo belangrijk, “Wat wil mijn doelgroep?” dát is de vraag. Wanneer een website of webshop ontwikkeld wordt zonder duidelijk antwoord op deze vraag, dan is de investering per definitie weggegooid geld en wordt een nieuwe website gezien als doel en niet als middel om een bepaald doel te bereiken.


Op zoek naar het antwoord

Het antwoord op de vraag “Wat wil mijn doelgroep?” lijkt simpel maar in de praktijk blijkt dit lastig. Een profiel van de doelgroep en feedback van klanten kunnen hierbij helpen. Door middel van een klantonderzoek onder huidige en/of potentiële klanten kun je meer inzicht krijgen in de wensen en behoeften. Door middel van online functionaliteiten kun je hier vervolgens op inspelen.


Waar spelen we op in?

Een klantprofiel is voor sommige branches eenvoudig. Stel, je hebt een optiekzaak, dan kun je een hele brede doelgroep hebben. Je weet dat het grootste deel van je doelgroep een verminderd zicht heeft. Voor content is het dus logisz om kritisch te zijn op de grootte van lettertypes.


In de praktijk is het meestal niet zo eenvoudig en wanneer je echt in wilt spelen op de behoefte van je bezoekers moet je iedere bezoeker aan kunnen spreken. Een handig hulpmiddel hierbij is de Myer-Briggs Type Indicator. Zo kunnen we grofweg 4 type bezoekers definiëren:


1. Competitieve bezoeker
2. Methodische bezoeker
3. Spontane bezoeker
4. Humanistische bezoeker


De Myer-Briggs Type Indicator

Ieder type bezoeker heeft eigen voorkeuren, kenmerken en informatiebehoeften. Ben je een snelle of een langzame beslisser? Beslis je op basis van feiten of op basis van emotie? De Myer-Briggs Type Indicator (MBTI), is een model dat persoonlijkheden van bezoekers classificeert.


Logisz dat dat om uitleg vraagt

In de zoektocht naar het juiste antwoord komt natuurlijk meer kijken dan een handig hulpmiddel zoals de Myer-Briggs Type Indicator. Ben je benieuwd geworden? Hou dan de volgende blog in de gaten of kom eens langs voor een kop koffie. Onze online expert Alle Diks helpt u graag bij de zoektocht naar het juiste antwoord.

 

 

Alle Diks • 06 juni 2016 • 0 reacties • Reageer

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.