Logisz B.V.

Beeld & Tekst

 

21

12

2017

Beeld & Tekst

 

Suske & Wiske. Bassie & Adriaan. Romeo & Juliet. Nick & Simon. Victor & Rolf. Batman & Robin. Buurman & Buurman. Laurel & Hardy. Sint & Piet. Bonnie & Clyde. Tom & Jerry. Macaroni & Cheese. Mario & Luigi. Salt & Pepper. Fish & Chips. Ben & Jerry. Bacon & Eggs. Bert & Ernie.

 

De overeenkomst in bovenstaande opsomming? Ze zijn allemaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. En zo is het ook met beeld & tekst. Dat het een niet (of zelden) zonder het ander kan, leg ik uit in deze blog.

 

Sterk effect

‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’. Dat klopt in veel gevallen ook. Neem nou de klassiekers die we allemaal kennen van de World Press Photo. Die grijpen ons aan zonder verdere tekst of uitleg. En toch geven zelfs deze publiekslievelingen soms het verkeerde beeld, omdat de context ontbreekt. Vooral in de reclame is de combinatie beeld & tekst essentieel om de juiste boodschap over te brengen. Zo is een advertentie die jouw product of idee niet illustreert, bewezen minder effectief.

Een pakkende tekst, zelfs één woord kan net het verschil maken en de juiste richting geven. En laat het feit dat één woord al voldoende kan zijn, nou goed uitkomen. We verplaatsen ons meer en meer van offline naar online: van print naar digitaal. Online lezen we minder. Omdat we ons de tijd niet gunnen en snel willen scannen, of omdat we ‘online lezen’ gewoon minder prettig vinden. Dat dat voor reclamemakers geen enkel probleem hoeft te zijn bewijst fotograaf Ebo Fraterman. Eén beeld met één woord, die exact overbrengen wat DHL zeggen wil. 

 

Blog beeld en tekst

 

Weg met clichés

Zoals je ziet: beeld en tekst geven elkaar de juiste context. Het kan mensen verrassen, enthousiasmeren, op het juiste spoor zetten of verleiden. Allemaal dingen die je met jouw bedrijf ook wilt doen, toch? Juist daarom is het zo belangrijk om hier aandacht aan te geven. Té vaak zien we nog stockfoto’s voorbij komen. Niet echt en daarom niet geloofwaardig. En clichés als een groepje zakenmensen rondom een vergadertafel hebben we eigenlijk ook al wel gezien. Er zijn andere manieren om aan te tonen dat jouw bedrijf ‘professioneel’ is.

Besteed daarom eerst aandacht aan een sterk concept. Zorg dat dit staat als een huis en je plukt hier jarenlang de vruchten van. Ik vertel je hier natuurlijk graag nog veel meer over! 

 

Neem contact met mij op via +31887878120 of merle.jansen@logisz.nl

 

 

Merle Jansen • 21 december 2017

Uw naam

E-mail

Bericht

 

Controle

 

 

Velden met een zijn verplicht!

Logisz anders

Om de website van Logisz goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Gaat u hiermee akkoord?JaNee

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.