Logisz B.V.

Blog

 

Wat houdt ons bezig? Interessante updates uit ons werkveld en vraagstukken waar wij graag uw mening over lezen. Een interactieve pagina. Durf te reageren!

05

02

2014

Brand Love

 

Oftewel, de liefde tussen consument en merk. In mijn ogen sterk vergelijkbaar met de liefde tussen personen. Maar welke vormen neemt deze liefde aan, hoe sterk kunt u emotioneel gehecht raken aan een merk en is het echt mogelijk?
 

Ja, het is mogelijk! Diverse marketeers hebben onderzoek verricht naar ‘Brand Lovers’. U bent een Brand Lover wanneer:

  1. U uzelf één voelt met het merk (identificatie)
  2. U bereidt bent geld en tijd te investeren in het merk
  3. U een (emotionele) band heeft met het merk
  4. U wilt dat het merk voor een langere tijd deel uitmaakt van uw leven
  5. U het merk niet kunt missen
  6. U positieve gevoelens krijgt bij het merk
  7. U veel aan het merk denkt en er veel over praat met anderen

 

I Love Brand

 

Een interessante liefde dus…
Het is dus interessant om geliefd te worden als merk. Want Brand Lovers zijn enorm belangrijk voor de groei van uw bedrijf/merk. Zíj zijn immers diegenen die niet kunnen wachten tot een volgende aankoop. Zij zijn diegenen die rooskleurige mond-tot-mond reclame maken voor uw merk. En ja, zíj zijn ook diegenen die voor u door het vuur gaan als er negatief gesproken wordt over uw merk.


Investeer in uw relatie

Ik raad aan om te investeren in de relatie met uw klanten. Liefde kan vanzelf komen, maar door verdieping komt u dichter bij elkaar en houdt de liefde langer stand.


Ga interactie (contact) aan met ze. Doet u dit niet, dan gaat de liefde snel voorbij. Net zoals bij liefde tussen mensen. Investeer in uw klant door bijvoorbeeld hem of haar een korte prikkel te sturen via Facebook of Twitter, of stuur een onverwachtse en persoonlijke e-mail, vraag naar drijfveren, luister en verras hem of haar af en toe met een cadeautje. Zoals echte liefde doet. Het vervullen van alle behoeften en tijd nemen voor elkaar. Dat willen we toch allemaal.


En het is echt niet zo moeilijk. Want de taal van de liefde spreken wij allemaal. Wilt u een relatie-check-up? Heeft u liefdesvragen? Of kunnen wij u helpen met úw liefdesverklaring? Neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen u helpen met een aantrekkelijke marketing- en communicatiecampagne, een gepersonaliseerde nieuwsbrief, een fraai presentje in een direct-mail, verleiding op social media of verlokking op uw website.

 

In the name of love.


Mark Pillen

 


Referenties

 

  • Albert, N., Merunka, D., & Valette-Florence, P. (2008). When Consumers Love Their Brands: Exploring the Concept and its Dimensions. Journal of Business Research, 61(10), 1062-1075.
  • Batra, R., Ahuvia, A., & Bagozzi, R. (2012). Brand Love. Journal of Marketing, 76 (2), 1-16.
  • Carroll, B., & Ahuvia, A. (2006). Some antecedents and outcomes of brand love.  Marketing Letters, 17 (2), 79–89.

 

Tags: socialmedia, Campagne, Communicatie, marketing, brandlove, branding, liefde, merken, naamsbekendheid, Mark

 

Mark Pillen • 05 februari 2014 • 0 reacties • Reageer

04

09

2012

Effectief mailen door personalisatie & segmentatie

 

“De nieuwsbrief moet aanstaande donderdag verstuurd worden!”. Maar wat is belangrijker? De planning halen of een zo hoog mogelijke effectiviteit bereiken met je mailing? Vaak wordt er gekozen voor het eerste en dat vinden wij niet Logisz.

 

Planning

Allereerst is het belangrijk om te bepalen met welke frequentie en regelmaat je een nieuwsbrief wilt versturen naar je doelgroep(en). Regelmatig versturen weerspiegelt kwaliteit en betrouwbaarheid. De lezer weet wanneer hij een nieuwsbrief kan verwachten en jij kunt als bedrijf een vaste planning aanhouden. Maar start wel met een frequentie die je vol kunt houden. Zowel consumenten als bedrijven zijn steeds kritischer over de e-mail die zij ontvangen. Het aantal afmeldingen op de nieuwsbrief kan stijgen als er onvoldoende tijd en aandacht wordt besteed aan de realisatie ervan. In de e-mailmarketing software MailPlus waar Logisz officieel partner van is, is het mogelijk om je mailings geheel klaar te maken en gefaseerd te verzenden. 
 

Personalisatie

De effectiviteit van een mailing begint met een goede onderwerpregel, deze moet opvallen in de inbox. Bijvoorbeeld door deze te personaliseren: “De nieuwe cookiewet geldt ook voor {bedrijfsnaam}.”  Bij het openen van de e-mail moet de inhoud van de e-mail aansluiten op de onderwerpregel en op de verwachting van de lezer. Ook hier begint het bij personalisatie. Een nette aanhef boven de e-mail waarin je de lezer aanspreekt, is een must. Door meerdere gegevens gepersonaliseerd in de e-mail terug te laten komen, is er meer connectie tussen de lezer en de nieuwsbrief. 
 

Segmentatie

Voor het versturen van nieuwsbrieven is het erg belangrijk om je bestand met contactgegevens up-to-date te houden. Heb je naast NAW-gegevens ook informatie beschikbaar zoals interessegebieden, zorg dan dat je hier ook iets mee doet. Bij goede segmentatie weet je van tevoren dat de lezer geïnteresseerd is in het onderwerp van de e-mail, dus de kans dat er doorgeklikt wordt is groot. Hiermee groeit de effectiviteit van de e-mail. 
 

Kortom

Het doel dat je nieuws gelezen wordt, bereik je alleen met relevante e-mails die aansluiten op de behoefte en verwachting van je lezer. En vergeet daarom niet je databestand up-to-date te houden en continu te verrijken.  
 
Meer weten? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag bij het realiseren van een effectieve e-mail campagne!

 

Tags: Campagne, e-mailmarketing, peronalisatie, mailing, e-mail, esther, segmentatie

 

Esther ter Voert • 04 september 2012 • 0 reacties • Reageer

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.