Logisz B.V.

Blog

 

Wat houdt ons bezig? Interessante updates uit ons werkveld en vraagstukken waar wij graag uw mening over lezen. Een interactieve pagina. Durf te reageren!

18

03

2015

Bent u een kopie of origineel?

 

Hoe sterk is uw merk? Heeft u een eigen stijl? Bent u herkenbaar? En communiceert u altijd consequent in woord én beeld, houding en gedrag?

 

Quote_churchill

 

Een sterk merk is meer dan alleen een logo, aangevuld met wat kleuren en een leuke slogan. Het is uw identiteit die doorloopt tot in elk detail van marketing. Heeft uw merk geen identiteit, dan heeft het geen onderscheidend vermogen en is uw merk inwisselbaar.

 

Met een eigen, ijzersterk verhaal en de juiste kanalen maakt u uw merk beter zichtbaar. Dare to be different: maak werk van uw merk.

 

Volle agenda? Wij helpen u graag om uw merk te (her)ontdekken!

 

Tags: Communicatie, merk, branding, origineel, logo

 

Femke Konijnenbelt • 18 maart 2015 • 0 reacties • Reageer

05

02

2014

Brand Love

 

Oftewel, de liefde tussen consument en merk. In mijn ogen sterk vergelijkbaar met de liefde tussen personen. Maar welke vormen neemt deze liefde aan, hoe sterk kunt u emotioneel gehecht raken aan een merk en is het echt mogelijk?
 

Ja, het is mogelijk! Diverse marketeers hebben onderzoek verricht naar ‘Brand Lovers’. U bent een Brand Lover wanneer:

  1. U uzelf één voelt met het merk (identificatie)
  2. U bereidt bent geld en tijd te investeren in het merk
  3. U een (emotionele) band heeft met het merk
  4. U wilt dat het merk voor een langere tijd deel uitmaakt van uw leven
  5. U het merk niet kunt missen
  6. U positieve gevoelens krijgt bij het merk
  7. U veel aan het merk denkt en er veel over praat met anderen

 

I Love Brand

 

Een interessante liefde dus…
Het is dus interessant om geliefd te worden als merk. Want Brand Lovers zijn enorm belangrijk voor de groei van uw bedrijf/merk. Zíj zijn immers diegenen die niet kunnen wachten tot een volgende aankoop. Zij zijn diegenen die rooskleurige mond-tot-mond reclame maken voor uw merk. En ja, zíj zijn ook diegenen die voor u door het vuur gaan als er negatief gesproken wordt over uw merk.


Investeer in uw relatie

Ik raad aan om te investeren in de relatie met uw klanten. Liefde kan vanzelf komen, maar door verdieping komt u dichter bij elkaar en houdt de liefde langer stand.


Ga interactie (contact) aan met ze. Doet u dit niet, dan gaat de liefde snel voorbij. Net zoals bij liefde tussen mensen. Investeer in uw klant door bijvoorbeeld hem of haar een korte prikkel te sturen via Facebook of Twitter, of stuur een onverwachtse en persoonlijke e-mail, vraag naar drijfveren, luister en verras hem of haar af en toe met een cadeautje. Zoals echte liefde doet. Het vervullen van alle behoeften en tijd nemen voor elkaar. Dat willen we toch allemaal.


En het is echt niet zo moeilijk. Want de taal van de liefde spreken wij allemaal. Wilt u een relatie-check-up? Heeft u liefdesvragen? Of kunnen wij u helpen met úw liefdesverklaring? Neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen u helpen met een aantrekkelijke marketing- en communicatiecampagne, een gepersonaliseerde nieuwsbrief, een fraai presentje in een direct-mail, verleiding op social media of verlokking op uw website.

 

In the name of love.


Mark Pillen

 


Referenties

 

  • Albert, N., Merunka, D., & Valette-Florence, P. (2008). When Consumers Love Their Brands: Exploring the Concept and its Dimensions. Journal of Business Research, 61(10), 1062-1075.
  • Batra, R., Ahuvia, A., & Bagozzi, R. (2012). Brand Love. Journal of Marketing, 76 (2), 1-16.
  • Carroll, B., & Ahuvia, A. (2006). Some antecedents and outcomes of brand love.  Marketing Letters, 17 (2), 79–89.

 

Tags: socialmedia, Campagne, Communicatie, marketing, brandlove, branding, liefde, merken, naamsbekendheid, Mark

 

Mark Pillen • 05 februari 2014 • 0 reacties • Reageer

17

06

2013

Ja, Logisz wil.

 

Onze gewaardeerde collega Sander Nieling gaat donderdag trouwen. Hij geeft het jawoord aan ‘zijn’ Debbie en belooft haar eeuwige trouw. Het zal de mooiste dag van zijn leven worden. Zij heeft de mooiste trouwjurk gekocht, hij heeft de beste DJ geregeld en zij hebben samen de uniekste trouwlocatie geboekt.
 
Naarmate dé dag steeds dichterbij komt, we op kantoor steeds meer praten over dé dag en de spanning bij Sander iedere dag oploopt, besef ik me hoe bijzonder het is als iemand tegen je zegt: Ja, ik wil. Het is speciaal om iemand lief te hebben, om je volledig aan diegene toe te wijden, een grenzeloos vertrouwen te hebben en alles voor diegene te willen doen. Je hele leven lang.
 
Dit besef inspireert zowel mijn privéleven als mijn zakelijke leven. Een liefdesrelatie verschilt immers niet zo veel met een klantenrelatie. Het is ook een vorm van liefde: in het begin tasten we af, leren we elkaar kennen en doen wij onze uiterste best om te verleiden en waardevol gevonden te worden. Op een gegeven moment voelt het vertrouwd, hebben wij aan een paar woorden voldoende en is er wederzijds begrip. We doen alles om het naar de zin te maken, we investeren in onze relatie en schenken volop aandacht aan elkaar.
 
(Er is gelukkig alleen een verschil met een liefdesrelatie. De voorwaarden luiden iets anders. Wij houden meer dan één relatie erop na. Bij ons zijn meerdere relaties ‘de ware’. We houden van al onze opdrachtgevers, evenveel. En ze hebben alle begrip voor het blijvende verlangen naar anderen.)
 
De bruiloft in het verschiet inspireert mij om ook een verklaring af te leggen: Ja, Logisz wil. Wij willen nog ‘lang en gelukkig leven’ met al onze opdrachtgevers. En hopen dat ze nooit overwegen om bij ons weg te gaan. Wij zijn dol op ze, ook al weten ze dat wel (soms is het gewoon fijn om het nog eens te horen, toch?).
 
Uiteraard wensen wij Sander en Debbie buitengewoon veel liefde, geluk en gezondheid. Wees elkaar trouw. Voor altijd en eeuwig. En een trouwdag om nooooit te vergeten. Daar zullen wij wel voor zorgen ; )
 

 

Tags: Communicatie, klantrelatie, relaties, klantenbinding

 

Femke Konijnenbelt • 17 juni 2013 • 0 reacties • Reageer

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.