Logisz B.V.

Effectief mailen door personalisatie & segmentatie

 

04

09

2012

Effectief mailen door personalisatie & segmentatie

 

“De nieuwsbrief moet aanstaande donderdag verstuurd worden!”. Maar wat is belangrijker? De planning halen of een zo hoog mogelijke effectiviteit bereiken met je mailing? Vaak wordt er gekozen voor het eerste en dat vinden wij niet Logisz.

 

Planning

Allereerst is het belangrijk om te bepalen met welke frequentie en regelmaat je een nieuwsbrief wilt versturen naar je doelgroep(en). Regelmatig versturen weerspiegelt kwaliteit en betrouwbaarheid. De lezer weet wanneer hij een nieuwsbrief kan verwachten en jij kunt als bedrijf een vaste planning aanhouden. Maar start wel met een frequentie die je vol kunt houden. Zowel consumenten als bedrijven zijn steeds kritischer over de e-mail die zij ontvangen. Het aantal afmeldingen op de nieuwsbrief kan stijgen als er onvoldoende tijd en aandacht wordt besteed aan de realisatie ervan. In de e-mailmarketing software MailPlus waar Logisz officieel partner van is, is het mogelijk om je mailings geheel klaar te maken en gefaseerd te verzenden. 
 

Personalisatie

De effectiviteit van een mailing begint met een goede onderwerpregel, deze moet opvallen in de inbox. Bijvoorbeeld door deze te personaliseren: “De nieuwe cookiewet geldt ook voor {bedrijfsnaam}.”  Bij het openen van de e-mail moet de inhoud van de e-mail aansluiten op de onderwerpregel en op de verwachting van de lezer. Ook hier begint het bij personalisatie. Een nette aanhef boven de e-mail waarin je de lezer aanspreekt, is een must. Door meerdere gegevens gepersonaliseerd in de e-mail terug te laten komen, is er meer connectie tussen de lezer en de nieuwsbrief. 
 

Segmentatie

Voor het versturen van nieuwsbrieven is het erg belangrijk om je bestand met contactgegevens up-to-date te houden. Heb je naast NAW-gegevens ook informatie beschikbaar zoals interessegebieden, zorg dan dat je hier ook iets mee doet. Bij goede segmentatie weet je van tevoren dat de lezer geïnteresseerd is in het onderwerp van de e-mail, dus de kans dat er doorgeklikt wordt is groot. Hiermee groeit de effectiviteit van de e-mail. 
 

Kortom

Het doel dat je nieuws gelezen wordt, bereik je alleen met relevante e-mails die aansluiten op de behoefte en verwachting van je lezer. En vergeet daarom niet je databestand up-to-date te houden en continu te verrijken.  
 
Meer weten? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag bij het realiseren van een effectieve e-mail campagne!

 

Tags: Campagne, e-mailmarketing , peronalisatie , mailing , e-mail , esther , segmentatie

 

Esther ter Voert • 04 september 2012

Uw naam

E-mail

Bericht

 

Controle

 

 

Velden met een zijn verplicht!

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.