Logisz B.V.

Employer Branding

 

08

05

2018

Employer Branding

 

Over de tijd heeft employer branding, ook wel arbeidsmarktcommunicatie genoemd, grote veranderingen doorgemaakt. Tegenwoordig hebben mensen een grotere keuze uit interessante werkgevers. Waar voorheen marketing door bedrijven vooral op klanten en potentiële klanten werd gericht, is personeel nu ook een belangrijke stakeholder geworden om marketingbudget voor te reserveren. Het bedrijf met de beste en leukste uitstraling trekt de beste mensen aan. In deze blog vertel ik u meer over employer branding.


Het belang van Employer Branding

Het wordt steeds belangrijker om goede mensen te werven en vóóral: te behouden. Mensen zijn de waardevolste krachten van een bedrijf. Flexibele werktijden en thuis mogen werken als dat nodig is, zijn bijvoorbeeld voorwaarden waar bedrijven rekening mee moeten houden anno 2018. Maar employer branding omvat veel meer dan aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. 
We zeggen wel “met computers los je veel op”, maar in 2020 hebben we alsnog keukenmonteurs, loodgieters en timmermannen nodig. Met name voor de maakindustrie wordt het steeds moeilijker om kwalitatief goed, technisch, personeel te vinden. Hoe zorg je er in de eerste plaats voor dat goede mensen bij jou blijven en in de tweede plaats dat broodnodige versterkingen de weg naar jou weten te vinden? Welke bedrijfsregels, normen en waarden moeten aangepast worden, zonder je eigen DNA te veranderen, om daadwerkelijk kandidaten te verleiden? De medewerker is en blijft de belangrijkste asset om in te investeren.  

 

Logisz de totaaloplosser

Ook onze klanten zijn zich bewust van het belang van employer branding. Veel van hen zijn actief in de maakindustrie en hebben simpelweg mankracht nodig, juist in tijden van robotisering. De vraag naar deze mensen is groot, net als het aanbod van werkgevers. Dat creëert op z’n zachtst gezegd een uitdaging. De bal ligt dus bij de werkzoekenden. 
Veel bedrijven zijn afhankelijk van werknemers om omzetgroei te realiseren en wij kunnen daar de oplossingen voor bieden. Onze klant Bribus bijvoorbeeld maakt een dusdanige groei door dat ze op alle fronten versterkingen nodig heeft. Om deze versterkingen te bereiken, te informeren en te activeren heeft Logisz dit communicatievraagstuk vertaald naar ‘werken bij Bribus’. Daar komt meer bij kijken dan je denkt!

 

Plan van aanpak

Wij als full-service reclamebureau pakken het probleem over de hele linie aan. Voor een goede employer branding-campagne kijk je namelijk naar verschillende aspecten. Er moet onder andere duidelijk worden wat de ‘why’ is van je bedrijf, wat de kernwaarden zijn, hoe je bedrijf zich strategisch positioneert en wat jouw bedrijf zo authentiek maakt. 
Na een aantal strategische sessies en doelgroepanalyses hebben we goed zicht op hoe we het vraagstuk kunnen aanpakken. Vervolgens wordt het budget bepaald en kan het team van Logisz aan de slag. Onze creatieve afdeling ontwerpt een website die gebouwd wordt door ‘onze jongens van de bouw’: de techneuten van Logisz. Vervolgens vullen we deze website met aansprekende, prikkelende en enthousiasmerende content zoals teksten, foto’s en video’s. 
Natuurlijk is de website slechts een van de uitingen binnen een employer branding-campagne. Ook offline is er van alles mogelijk, zoals banners en spandoeken. Logisz trekt alles uit de kast om de klant als werkgever op te laten vallen.  


Ons advies: start vandaag nog!

Bedrijven moeten beseffen dat employer branding eerst zorgvuldig opgebouwd moet worden om effectief met de arbeidsmarkt te kunnen communiceren. Er zit een stukje ontwikkeling in en vervolgens is het een continu proces waardoor er tijd nodig is om resultaat te zien. Wij adviseren om er nu alvast mee te beginnen, het is namelijk een investering in de toekomst. Neem contact met ons op om zo snel mogelijk van start te gaan, tijd is waardevol. We staan je graag te woord via +31887878120 of mailadres info@logisz.nl

 

 

Niels Konings • 08 mei 2018

Uw naam

E-mail

Bericht

 

Controle

 

 

Velden met een zijn verplicht!

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.