Logisz B.V.

Blog

 

Wat houdt ons bezig? Interessante updates uit ons werkveld en vraagstukken waar wij graag uw mening over lezen. Een interactieve pagina. Durf te reageren!

08

03

2016

Online trends in 2016

 

In de marketing en communicatie draait alles om trends en ontwikkelingen die zorgen voor nieuwe mogelijkheden om doelgroepen te bereiken. Hieronder vindt u enkele online trends voor 2016, er staat weer van alles te gebeuren!

 

Blog-Jennifer-Trends

 

Videomarketing

Upcoming en langzamerhand niet meer weg te denken uit het online landschap: videomarketing. Video’s zijn aantrekkelijk, snel en simpel inzetbaar via allerlei kanalen. Minder tekst, meer beeld. De zogeheten ‘explanimations’, waarin uitleg wordt gegeven over bijvoorbeeld concepten, producten en ideeën komen met grote hoeveelheden uit de grond gepopt. In slechts enkele minuten (vaak maximaal 2 à 3 minuten) vertellen organisaties hun verhaal. Deze video’s blijken een geheim wapen in de strijd naar meer conversie! Volgens diverse onderzoeken verhoogt videomarketing de kans op een aankoop tot wel 85%, dat is het proberen waard toch?

 

Wees relevant, wordt gevonden

Meer en meer organisaties bevinden zich online, waardoor het lastiger wordt om de doelgroep te bereiken. Het is belangrijk om relevant te zijn en op basis van sterke content de aandacht te trekken van de juiste doelgroep. Kies voor zoekmachineoptimalisatie of Adwords om de vindbaarheid te verhogen, maar hou tegelijkertijd rekening met de (bijna) wekelijkse wijzigingen die Google doorvoert. Ook in 2016 zal de zucht naar goede content vanuit de doelgroepen groeien. Kies voor originele content en val op!

 

Omgaan met de nieuwe salesfunnel

De traditionele salesfunnel keert zich om! De manier waarop bezoekers uiteindelijk klanten worden is veranderd. Klanten willen directe binding met een organisatie. Keiharde sales-tactieken zijn niet langer de juiste strategie. Ook in 2016 zullen organisaties zich gaan richten op het creëren van de beleving rondom producten, merken en diensten. Dan kunt u niet achterblijven natuurlijk!

 

Alles draait om timing

Wees wakker als het draait om marketing! De virtuele wereld vraagt om snelle input. Perfectie is minder belangrijk dan timing. Reageer direct op vragen, klachten en opmerkingen vanuit de klant, wees up-to-date met informatie en kijk naar het hier en nu. Het blijft natuurlijk wel belangrijk om te plannen en te kijken naar de lange termijn, maar wees niet bang om deze planning om te gooien als er nieuwe informatie gedeeld kan worden!

 

Tijd tekort?

Geen probleem! Niet alle organisaties hebben de mogelijkheid om (bijna) wekelijks bezig te zijn met marketing en communicatie. Kom eens langs bij Logisz voor een vrijblijvend gesprek. Onze experts op het gebied van (content)marketing helpen u graag met het onderhouden van bijvoorbeeld websites, social media of het opzetten van een krachtige explanimation. Wij denken Logisz maar kijken anders!

 

Tags: contentmarketing

 

Jennifer Hengevelt • 08 maart 2016 • 0 reacties • Reageer

17

04

2015

Rijdende trein of gepasseerd station?

 

Logo: check. Huisstijl: check. Website: check. Maar wacht even, draagt u hiermee ook uit wat u wilt vertellen? Blijft u uw content wel vernieuwen? Wees bedacht op verwaarlozing en maak uzelf beter zichtbaar.

 

Met een eigen, ijzersterk verhaal en de juiste kanalen om dit uit te dragen. Want ook al blijft de inhoud hetzelfde, stoppen met communiceren is geen optie! Actuele content is een belangrijk middel om de klant een goed beeld te geven van uw organisatie. Content up-to-date houden én vindbaar zijn is dus een nuttige investering.

 

Quote_trein

 

Contentmarketing

Een begrip onder marketing- en communicatie- deskundigen. Maar wat is het eigenlijk? Bij content- marketing speelt u handig in op de informatiebehoefte die leeft onder je doelgroep. Relevant en herkenbaar, in woord en beeld. Van een prettig leesbare tekst tot en met fotografie of video. Contentmarketing is geen reclame, maar redactioneel.


Deze content biedt u vervolgens aan via zorgvuldig uitgedachte online- en offline middelen, zoals nieuwsbrieven, blogs en (social) media.

 

Volle agenda?

Logisz zorgt graag voor planmatig beheerde content én de praktische uitvoering. Wij bieden ondersteuning en geven advies over welke content u uw (potentiële) klantgroep aanbiedt. Kunnen wij u helpen

 

Tags: contentmarketing

 

Patty Boonman • 17 april 2015 • 0 reacties • Reageer

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.