Logisz B.V.

Blog

 

Wat houdt ons bezig? Interessante updates uit ons werkveld en vraagstukken waar wij graag uw mening over lezen. Een interactieve pagina. Durf te reageren!

05

02

2014

Brand Love

 

Oftewel, de liefde tussen consument en merk. In mijn ogen sterk vergelijkbaar met de liefde tussen personen. Maar welke vormen neemt deze liefde aan, hoe sterk kunt u emotioneel gehecht raken aan een merk en is het echt mogelijk?
 

Ja, het is mogelijk! Diverse marketeers hebben onderzoek verricht naar ‘Brand Lovers’. U bent een Brand Lover wanneer:

  1. U uzelf één voelt met het merk (identificatie)
  2. U bereidt bent geld en tijd te investeren in het merk
  3. U een (emotionele) band heeft met het merk
  4. U wilt dat het merk voor een langere tijd deel uitmaakt van uw leven
  5. U het merk niet kunt missen
  6. U positieve gevoelens krijgt bij het merk
  7. U veel aan het merk denkt en er veel over praat met anderen

 

I Love Brand

 

Een interessante liefde dus…
Het is dus interessant om geliefd te worden als merk. Want Brand Lovers zijn enorm belangrijk voor de groei van uw bedrijf/merk. Zíj zijn immers diegenen die niet kunnen wachten tot een volgende aankoop. Zij zijn diegenen die rooskleurige mond-tot-mond reclame maken voor uw merk. En ja, zíj zijn ook diegenen die voor u door het vuur gaan als er negatief gesproken wordt over uw merk.


Investeer in uw relatie

Ik raad aan om te investeren in de relatie met uw klanten. Liefde kan vanzelf komen, maar door verdieping komt u dichter bij elkaar en houdt de liefde langer stand.


Ga interactie (contact) aan met ze. Doet u dit niet, dan gaat de liefde snel voorbij. Net zoals bij liefde tussen mensen. Investeer in uw klant door bijvoorbeeld hem of haar een korte prikkel te sturen via Facebook of Twitter, of stuur een onverwachtse en persoonlijke e-mail, vraag naar drijfveren, luister en verras hem of haar af en toe met een cadeautje. Zoals echte liefde doet. Het vervullen van alle behoeften en tijd nemen voor elkaar. Dat willen we toch allemaal.


En het is echt niet zo moeilijk. Want de taal van de liefde spreken wij allemaal. Wilt u een relatie-check-up? Heeft u liefdesvragen? Of kunnen wij u helpen met úw liefdesverklaring? Neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen u helpen met een aantrekkelijke marketing- en communicatiecampagne, een gepersonaliseerde nieuwsbrief, een fraai presentje in een direct-mail, verleiding op social media of verlokking op uw website.

 

In the name of love.


Mark Pillen

 


Referenties

 

  • Albert, N., Merunka, D., & Valette-Florence, P. (2008). When Consumers Love Their Brands: Exploring the Concept and its Dimensions. Journal of Business Research, 61(10), 1062-1075.
  • Batra, R., Ahuvia, A., & Bagozzi, R. (2012). Brand Love. Journal of Marketing, 76 (2), 1-16.
  • Carroll, B., & Ahuvia, A. (2006). Some antecedents and outcomes of brand love.  Marketing Letters, 17 (2), 79–89.

 

Tags: socialmedia, Campagne, Communicatie, marketing, brandlove, branding, liefde, merken, naamsbekendheid, Mark

 

Mark Pillen • 05 februari 2014 • 0 reacties • Reageer

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.