Logisz B.V.

Nieuws

Wijzigingen in Google Adwords

 

Google vaart een nieuwe koers met de Google Adwords-advertenties. Advertenties zullen niet langer in de rechterkolom worden getoond, daarentegen komen er vier in plaats van drie advertenties boven de organische zoekresultaten. Aanvullend zijn er nog drie advertenties onderaan de pagina te vinden. 

 

Wat betekent dat voor u?

Deze update in Google Adwords-advertenties heeft natuurlijk gevolgen voor zowel bedrijven als gebruikers.

 

Minder impressies buiten de top 4
Bij populaire zoekwoorden kozen bedrijven in het verleden regelmatig voor plaatsing vier, vijf en zes. De prijs was aanzienlijk lager vergeleken met de top drie, maar gaf alsnog een hoog aantal impressies. Met slechts vier advertenties bovenaan en de overige drie onderaan de organische zoekresultaten zal het verschil in klikken/impressies tussen de top vier en de niet-top 4 veel groter worden.

 

De kosten zullen stijgen
Vanwege bovenstaand gevolg zal de strijd voor een top 4 plaatsing nóg meer draaien om de prijs. Voor organisaties met een kleiner budget wordt het dus moeilijker om een Google Adwords campagne op effectieve wijze in te zetten.

 

Gebruikers zien minder organische zoekresultaten
Door de top 4 zullen er minder organische zoekresultaten zichtbaar zijn. Bij de meest voorkomende resolutie 1366x768 pixels zal er slechts één organisch zoekresultaat verschijnen. Mocht een zoekwoord ook nog gekoppeld zijn aan afbeeldingen, dan is er na het invoeren van de zoekterm in eerste instantie überhaupt geen organische zoekresultaat meer zichtbaar. Hetzelfde geldt voor lokale zoekresultaten, waarbij een Google Maps widget te zien is.
 

What to do?

Het is belangrijk dat organisaties zich niet te veel focussen op Google Adwords. Er zijn meer dan genoeg andere kanalen die leads naar de website kunnen genereren. Daarnaast kan het verstandig zijn om nog eens naar het huidige zoekwoordonderzoek te kijken, wellicht zijn er nog andere zoekwoorden interessant voor uw organisatie of is een nieuwe strategie een oplossing.


Heeft u weinig verstand van Google Adwords en de organische vindbaarheid van uw website, maar wilt u wel goed scoren in Google? Logisz heeft experts op het gebied van Google, dus neem gerust contact met ons op en vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan!

 

Logisz anders

Beste bezoeker

 

Welkom op de website van Logisz.

 

Verouderde browser

 

Doordat u gebruik maakt van een verouderde browser, loopt u niet alleen een beveiligingsrisico maar kunt u ook geen gebruik maken van de meeste functionaliteiten in onze website.

 

Een update naar Firefox, Google Chrome of de nieuwste Internet Explorer word aangeraden.